Den Země
V pátek 25. 4. 2025 jsme se věnovali svátku Dne Země, kdy si připomínáme, že nemáme jiný domov. A že bychom tedy o něj měli pečovat. Měli jsme jít na přírodovědnou vycházku na Mramor. Z důvodu špatného počasí jsme ovšem museli zůstat ve škole. První hodinu jsme si pustili na activ panelu pořad a tom, co Zemi škodí a jak ji můžeme chránit. Druhou a třetí hodinu jsme pracovali ve skupinách. Děti vyplňovaly pracovní listy s tematikou třídění odpadu a jarních rostlin. Naučili jsme se vyhledávat a určovat jarní květiny s pomocí atlasu rostlin. Druhy rostlin jsou zde uspořádány podle barvy květu. Žáci museli tedy sledovat barvu a tvar květu a tvar listů. Říkali jsme si, které z bylin jsou léčivé či chráněné. Získané znalosti si děti ověřily na Jarní stezce. Žáci pomáhali květinové víle odemknout jaro. Pracovali ve dvojicích, hledali úkoly, plnili je a tím získali tajenku - slovo, které nám chybělo v kouzlu. Poslední hodinu jsme vyráběli kooperativní obraz. Tato výtvarná aktivita se nesla v duchu vzájemné spolupráce, tvoření a sdílení. Každé dítě dostalo svůj dílek obrázku, který samostatně vybarvilo. Všechny části složíme po dokončení dohromady a vznikne velký obraz symbolizující péči o naši planetu. Téma obrazu připomíná, jak můžeme pečovat o naši Zemi tím, že recyklujeme, sázíme rostliny, šetříme vodou i elektřinou, jezdíme na kole, sbíráme odpadky v přírodě, chráníme zvířata, podporujeme lokální potraviny či využíváme solární a větrnou energii. Den se povedl, děti pracovaly se zájmem. Není ovšem nad to, kdy děti mohou vyjít do přírody a znalosti si prověřit v praxi. Na vycházku do přírody vyrazíme tedy hned, jak se počasí umoudří.