Sebehodnocení
Žáci mají za sebou 1. čtvrtletí šk. roku 2024/2025. Prvňáčci si na školní prostředí zvykli bez problémů. Utvořili pěkný kolektiv. Neřešíme žádné vážné kázeňské přestupky. Děti si pomáhají, chovají se k sobě přátelsky. V hodinách se učíme si vzájemně naslouchat, hlásit se, nevyrušovat ostatní, tolerovat názor druhých. Žáci vyplňovali sebehodnotící listy, z kterých vyplynulo následující. Nejoblíbenějším předmětem je matematika. Počítáme v číselném oboru 0 - 5. Děti umí čísla porovnávat, rozkládat, řadit, sčítat a odčítat. Tvoří jednoduché slovní úlohy. Také si hrajeme na obchod, kde děti platí papírovými mincemi. Další nejoblíbenější předměty jsou výtvarná výchova, pracovní činnosti a tělesná výchova. Děvčata raději malují, kreslí a tvoří, chlapci milují pohyb. Nasledující pořadí - anglický jazyk, prvouka, hudební výchova, psaní. Žádný hlas pro oblíbený předmět nezískalo čtení. Je to prostě nejtěžší. Žáci se musí soustředit, sledovat, kde čtou ostatní, být v klidu a potichu. Ale vysvětlili jsme si, že pro život je čtení jednou z nejdůležitějších dovedností. Musím děti ale pochválit, protože všechny čtou velice pěkně. Již umíme 10 písmenek. Žáci čtou písmena, slabiky, slova, ale již i jednoduché věty. Dále žáci měli ohodnotit, jak se jim v jednotlivých předmětech daří. A opět - všem žákům jde matematika. Musím říci, že žáci se ohodnotili skutečně objektivně. Někteří na sebe byli dle mého trochu přísní. Posledním bodem byla otázka, zda mají děti rády přestávku. A světe div se, jedna žákyně odpověděla, že ne, protože by se nejraději pořád učila :-). Věřím, že se nám společně bude i nadále ve škole líbit a budeme spolu rádi.